dimecres, 30 de març del 2016

Aprenem amb les TIC

Aquest cop el post será una mica més breu. Vull que estiguin més o menys equilibrats i fer un petit resum del que veritablement són les unitats didàctiques que els meus companys han dissenyat. Per aquest motiu, només us explicaré en aquest post allò que m'ha semblat més interessant i útil de la tercena unitat didàcitca que es va presentar l'altre dia a classe.

Aprenem amb les TIC. Partint de 3 curiositats al final de cada activitat o bloc, l'unitat didàctica que el grup de la Marina, la Montse, la Clara i la Lola, companyes de classe a Alfabetització Digital, va dissenyar és realment interessant. 

Aquesta unitat didàctica va dirigida a nens i nenes de 2n de primària i es centra en els cinc sentits, el cos humà i l'higiene personal, relacionant-ho tot amb l'ús de les TIC. I un dels usos que han volgut utilitzar més, i que elles mateixes, precisament, han creat, és un blog de classe anomenat Coneixement del Medi Segon. Això, sota el meu punt de vista, és realment profitós pels alumnes de classe, ja que poden seguir en tot moment, i sigui en el lloc que sigui, tot el material i els continguts que es donen durant les sessions de coneixement del medi natural. 

Imatge de Kahoot amb les 3 preguntes/curiositats.
 Font: http://anemaperalfabetitzaciodigital.blogspot.com.es
Un altre punt que vull destacar és el fet de plantejar, al final de cada sessió, una curiositat que introdueixi el tema que s'explicarà a la següent classe. Considero que és un bon mètode perquè els nens s'interessin i, moguts per l'intriga, cerquin informació pel seu compte. A més a més, un cop arriba la següent sessió, es resol la curiositat a través d'un programa anomenat Kahoot!, una plataforma per crear preguntes i activitats pels alumnes que parteix de la base de l'aprenentatge a través de l'entreteniment i la diversió. L'elecció d'aquesta eina em sembla molt encertada ja que amb ella els nens no tenen vergonya de respondre (pel seu funcionament anònim) i a més el/la mestre/a pot avaluar els alumnes a través dels resultats d'aquests.

Aquesta unitat didàctica está enfocada també a treballar les parts del cos humà, com bé ja he dit anteriorment. Per aquesta raó, s'utilitza l'aplicació Stopmotion, un programa especialment per tauletes digitals, que permet grabar vídeos, afegir música i sons de fons, com també imatges, i amb la qual han de grabar un vídeo del procés d'elaboració d'un mural amb les parts del cos humà. Tot i que a primer vista sembla una activitat díficil i complicada per a nens de segon de primària, realment és molt útil perquè els ajuda a aprendre a treballar en equip, a escoltar-se mutuament, a respectar els companys i les seves maneres de pensar u opinions, etc.

Imatge de la pàgina principal del
 motor de cerca KidRex. Font: jo mateixa.
I per últim, m'agradaria destacar que aquest grup es centra molt en que els nens aprenguin a cercar per Internet a través de paraules claus, utilitzant un motor de cerca (del qual mai havia sentit parlar) anomenat KidRex, que assegura una cerca segura i adequada pels més petits.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada